• 20 kwietnia 2024 12:08

TRWAJĄ OSZUKAŃCZE PREZENTACJE SPRZEDAŻOWE!

sty 26, 2023

Do seniorów dzwonią firmy call-center i zapraszają ich na spotkanie do hotelu. Ostatnio dzwoni firma Asmanta Call Center oraz Fundacja „Zdrowi Razem”, zapraszają na spotkanie, na którym otrzymamy za darmo telewizor/robot kuchenny lub ciśnieniowy ekspres do kawy. Oszuści twierdzą, że jest to akcja promocyjna, finansowana z funduszu na reklamę albo przez Urząd Marszałkowski czy inną wiarygodną instytucję.

Spotkania odbywają się w wielu miastach w Polsce. W Krakowie przykładowo są to Hotele Sympozjum, Wilga, Secesja, w Częstochowie – Hotel Sonex, które wynajmują swoją powierzchnię dla oszustów. Na miejscu dochodzi do SELEKCJI gości. Osoby młodsze i aktywne są odsyłane do domu, z małowartościowym gadżetem. Jeśli żądają wydania obiecanegotelewizora czy robota kuchennego, otrzymują informację, że jutro kurier przywiezie im go do domu – co jest oszustwem, gdyż nigdy się to nie dzieje. Osoby starsze i schorowane są zapraszane do zamykanego pomieszczenia, gdzie z wykorzystaniem wielu technik manipulacji, wymuszeń, szantażu emocjonalnego i straszenia zmusza się ich do zakupu na raty abstrakcyjnie i nierynkowo drogich produktów takich jak:ozonatory, garnki, odkurzacze,wyciskarki do soków, materace, pościele z merynosów, maty i łóżka masujące, masażery itp. Ceny produktów wahają się od 4500 zł do aż 14 000 zł i tylko dziś możemy je “wygrać” lub otrzymać szansę na kupno w specjalnej, promocyjnej cenie… na raty. Od razu na miejscu wymusza się na osobach starszych, niedowidzących, bardzo często też niepełnosprawnych – podpisanie umowy kupna i kredytu. Potem mają problemy z oddaniem towaru, mimo że nie upłynęło 14 dni,a jak się nie uda oddać na czas – czeka je bezwzględna windykacja bezpośrednio z ich konta bankowego. Dlatego apelujemy o wsparcie naszej walki z tym procederem! Nie wynajmujmy powierzchni pod tego typu praktyki i ostrzegajmy innych. Zakażmy prawnie takich działań!

CZEKAMY NA ZMIANY PRAWNE!

Czekamy na zdecydowane działania, aby zatrzymać ten proceder!

Stowarzyszenie Manko – Głos Seniora apeluje:

– o niewynajmowanie powierzchni podejrzanym i niesprawdzonym firmom na spotkaniasprzedażowe, w hotelach i restauracjach,

– o zakaz selekcji uczestników przed spotkaniem,

– o wydłużenie do 30 dni terminu na odstąpienie od umowy kupna – sprzedaży,

– o możliwość odstąpienia od umów o świadczenie usług zdrowotnych zawieranych pozalokalem przedsiębiorstwa lub na odległość,

– o zakaz udzielania kredytów/pożyczek poza stacjonarną placówką bankową np. naprezentacji czy wycieczce,

– o wprowadzenie obowiązku zgłoszenia prezentacji 14 dni przed jej planowanym terminemdo lokalnego Rzecznika Praw Konsumenta i innych instytucji kontrolnych,

– o wprowadzenie nakazu rejestrowania video prezentacji i przechowywania zapisu przezokres 5 lat,

– o wprowadzenie nakazu ujawnienia w zaproszeniu handlowego celu spotkania orazproduktów, które będą sprzedawane, a tym samym wprowadzenie odpowiedzialności karnejza ukrywanie handlowego celu spotkań,

– o wprowadzenie odpowiedzialności karnej za oferowanie prezentów za samo przyjście naspotkanie, których się potem nie otrzymuje,

– o wprowadzenie odpowiedzialności karnej i ściganie handlarzy danych osobowych (numerów telefonów) oraz firm call center, które agresywnie dzwonią do seniorów i kuszą ich prezentami za na przyjście na oszukańcze spotkania sprzedażowe,

– o zakaz wyłudzania danych teleadresowych od seniorów oraz handlu tymi danymi przez firmy call-center.

Skip to content