Nasze kampanie

Już prawie od 20 lat Stowarzyszenie MANKO zmienia świat na lepsze – naszą misją jest promowanie pozytywnych postaw i wartości poprzez realizowanie projektów społecznych:

Lokal bez papierosa – ogólnopolska kampania społeczna Lokal bez papierosa powstała w 2006 roku jako odpowiedź na potrzeby osób niepalących, szukających lokali wolnych od dymu tytoniowego.

Celem Kampanii jest ochrona osób przed biernym paleniem, edukacja społeczna i promowanie asertywności. Główne działania to tworzenie i propagowanie w Polsce sieci lokali wolnych od dymu tytoniowego.

Nasze starania przyczyniły się do nowelizacji ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz wejście w życie 15 listopada 2010 roku zakazu palenia w miejscach publicznych.

W ramach kampanii zorganizowano ponad 200 wydarzeń, takich jak: eventy publiczne, gry miejskie i murale, flash moby, festiwale, konkurs, przeglądy filmowe „Wypalone Kino”, Akcję „Paczka”, 50 konferencji prasowych, seminaria naukowe i debaty.

W 2012 roku Stowarzyszenie MANKO wspólnie z Polskim Towarzystwem Programów Zdrowotnych zawiązali Partnerstwo „Polska Bez Dymu”.

 

Nie pal przy dziecku – kampania społeczne Nie pal przy dziecku powstała w 2011 roku jako odpowiedź na alarmujące statystyki pokazujące narażenie dzieci na bierne palenie.

Celem kampanii jest edukowanie w zakresie szkodliwości palenia w obecności dzieci oraz przez kobiety w ciąży.

W ramach kampanii zorganizowaliśmy Dzień Zdrowia Dziecka, święto dla rodzin z dziećmi.

 

 


 

 

Pilnuj drinka – Łocz jor drink – Kampania skierowana przede wszystkim do młodych kobiet zagrożonych wykorzystaniem seksualnym po nieświadomym zażyciu tzw. pigułki gwałtu.

Kampania była realizowana we współpracy z Krajowym Biurem ds. Przeciwdziałania Narkomanii.

 

 


 

ryzyKochania, przeTESTuj się – kampanie skierowane głownie do osób młodych, skłonnych do ryzykownych zachowań seksualnych.

W ramach kampanii zrealizowano ponad 50 różnego rodzaju działań informacyjnych i eventów w 15 największych ośrodkach akademickich w Polsce (dotarcie do około 500 000 studentów).

Celem kampanii było promowanie odpowiedzialnego stylu życia, testowania w kierunku HIV oraz zwiększenie świadomości ryzyka zarażenia wirusem HIV.

Jednym z projektów kampanii był konkurs „Kreuj idee” na nadruk na koszulkę przeciw HIV. Jego efektem była specjalna kolekcja ryzyKochania, współtworzona przez znanych projektantów mody (Paprocki&Brzozowski, Viola Śpiechowicz, One Eighy, Dawid Woliński) oraz młodych twórców.

Kolekcję promowały gwiazdy m.in. Maria Peszek, Weronika Rostai, Wojtek Łozowski, Tomasz Szczepanik z zespołu Pectus podczas specjalnej sesji zdjęciowej.

 


 

Życie zaczyna się po 60tce – W spocie promującym akcję można zobaczyć Wirginię Szmyt (DJ Wika, 76 lat), Marka Frąckowiaka (aktor, 64 lata) czy Krystynę Szubartowską (tancerka, 74 lata). Spot emitowany jest od stycznia w Telewizji Polskiej oraz 16 oddziałach regionalnych w Polsce. Projekt „Głos Seniora – 3 edycja” udowadnia, że starzenie się nie jest problemem społecznym tylko źródłem inspiracji i wiedzy. Wychodząc naprzeciw potrzebom Seniorów Stowarzyszenie MANKO stworzyło spot oraz kalendarz na rok 2015 z udziałem Ambasadorów 60+. Ich celem jest promocja aktywnej postawy w życiu, a przykład tego dają sami bohaterowie – Seniorzy. Być pszczelarzem, jeździć na rolkach, uprawiać jogę biegać, pielęgnować konie, być DJ’em czy taniec to pasje ambasadorów III edycji projektu „Głos Seniora”. Codziennie udowadniają, że wiek nie stanowi przeszkody na drodze do samorealizacji. Trzeba więc zmienić sposób patrzenia na ludzi po 60tce. Seniorzy to różnorodna grupa o indywidualnych poglądach Projekt zakładał także wydanie trzech ogólnopolskich magazynów „Głos Seniora”, organizację ośmiu szkoleń oraz wykładów stacjonarnych dla seniorów w województwach: mazowieckim, dolnośląskim, śląskim, wielkopolskim, kujawsko-pomorskim, małopolskim, pomorskim oraz zachodniopomorskim.