Dziś w prenumeracie online dziennika Gazety Wyborczej oraz na portalu www.byczdrowym.info ruszyła edukacyjna kampania „Choroby przewlekłe”, która została objęta Patronatem Głosu Seniora i Stowarzyszenia Manko.
Choroby przewlekłe to projekt, który ma na celu budowanie świadomości społecznej na temat profilaktyki, diagnostyki jak i terapii chorób uznawanych za przewlekłe. W ramach projektu porozmawiano z przedstawicielami ochrony zdrowia, ekspertami oraz pacjentami dotkniętymi chorobami przewlekłymi. W aktualnej edycji kampanii poruszono tematykę chorób z zakresu onkologii, hematologii, pulmonologii, dermatologii, kardiologii i diabetologii. W wydaniu przedstawiono poniższą tematykę:
- Nowotwór jako choroba przewlekła
- Diagnoza i kontrola chorób obturacyjnych
- Szczepienia przeciwko grypie jako konieczność dla pacjentów z chorobami przewlekłymi
- Leczenie czerwienicy prawdziwej w Polsce
- Potrzeby pacjentek z nowotworem piersi w Polsce
- Potrójnie ujemny nowotwór piersi jako wyzwanie terapeutyczne
- Rola wsparcia psychicznego pacjentów onkologicznych
- Wywiad z pacjentką, która od półtora roku zmaga się z nowotworem płuca
- AZS i Łuszczyca jako dermatologiczne choroby przewlekłe
- Zespół suchego oka jako schorzenie przewlekłe
- Hemochromatoza jako choroba metabolizmu żelaza
- Profilaktyka choroby niedokrwiennej serca
- Zespół stopy cukrzycowej
Wszystko po to, by budować społeczną świadomość oraz zmieniać sytuację osób chorych na lepsze. Dzięki ekspertom zaangażowanym w akcję przedstawiono wszystkie aspekty życia pacjenta począwszy od profilaktyki, diagnostyki, aż do optymalnego innowacyjnego leczenia i kontroli choroby. Postawiono na rzetelny i sprawdzony przekaz, dlatego treści stanowią wypowiedzi wybitnych specjalistów między innymi Dr n. med. Katarzyny Kotuła-Horowitz, eksperta i ambasadora Głosu Seniora.