VMS to nieco mniej znana forma komunikacji niż SMS czy MMS, co poniekąd działa na jej korzyść, ponieważ podmioty, które zdecydują się ją zastosować, mogą wyróżnić się z tłumu. Warto w związku z tym wiedzieć, na czym właściwie polega. Od razu trzeba też odpowiedzieć na pytanie, w jakim celu można zastosować VMS i czy warto to robić. Wszystkie najważniejsze informacje w tym zakresie zebraliśmy poniżej!
VMS — ciekawa alternatywa dla SMS-ów?
Usługa VMS, z której można skorzystać za pośrednictwem firm specjalizujących się w usługach komunikacji mobilnej, na przykład https://mprofi.pl/vms/, w pierwszej chwili może wydawać się tajemnicza. Sam skrót niewiele mówi o tym, o co w niej chodzi, warto więc go rozwinąć. Pochodzi on od określenia Voice Mailing System, co jasno daje do zrozumienia, że mamy do czynienia z wiadomościami głosowymi.
W praktyce działa to w prosty sposób: wykonywane jest połączenie telefoniczne na wskazany numer, a kiedy odbiorca je przyjmie, odtwarzany jest ustalony wcześniej komunikat głosowy. Dzięki temu można na masową skalę szybko dotrzeć do wielu odbiorców z komunikatem postrzeganym jako bardziej personalny niż tekstowy, bez angażowania licznych przedstawicieli do osobistego wykonywania połączeń.
Taką formę komunikacji można z powodzeniem wykorzystać na przykład do przypominania o zbliżającym się terminie płatności za usługę (lub do wezwania do uiszczenia opłaty, jeśli dług jest już wymagalny). To jednak tylko jeden z licznych przykładów. Inne opcje obejmują np. informowanie o wyprzedaży, specjalnej ofercie, promocji, nowym produkcie w ofercie czy też zapraszanie na organizowane wydarzenia. Wszystko zależy tak naprawdę od potrzeb danej firmy, od branży, w jakiej działa, jej oferty i co najważniejsze – kreatywności.
Czy warto inwestować w VMS?
Korzystanie z komunikatów typu VMS, jak podkreślono na wstępie, nie jest bardzo mocno rozpowszechnione, chociaż zapewne niektórym osobom zdarzyło się z nimi spotkać. Decydując się na taki kierunek działań marketingowo-sprzedażowo-windykacyjnych (w zależności od treści komunikatu), można więc wyjść do odbiorców z formą komunikacji, która jeszcze im się nie „przejadła”, nie jest oklepana i automatycznie pomijana.
Daje ona naprawdę duże możliwości i jeśli zostanie odpowiednio wykorzystana, może przełożyć się to na efektywną kampanię. Oczywiście, nie znaczy to, że inne popularniejsze rozwiązania należy wykluczyć. Przeciwnie, warto stosować je w połączeniu z tymi bardziej niszowymi i eksperymentalnymi, takimi jak VMS, aby osiągnąć maksymalną skuteczność prowadzonych działań.
Z jakimi kosztami wiąże się VMS?
Podobnie, jak w przypadku SMS-ów i MMS-ów, rozliczenie za wysyłkę VMS-ów jest zwykle oparte na ilości wiadomości. Natomiast koszt jednej wiadomości może zaczynać się już od kilku groszy, przy czym każdy usługodawca ustala go sam. Koszt usługi to niewątpliwie aspekt kluczowy, ale wybierając odpowiedniego pośrednika, warto też zwrócić uwagę na inne kwestie, takie jak rzetelność, opinie dotychczasowych klientów czy też inne usługi znajdujące się w ofercie danej firmy.
Warto zauważyć, że VMS, podobnie, jak wspomniane SMS-y i MMS-y, jest tanią formą kontaktu na masową skalę, w szczególności, gdy zestawimy go z bardziej tradycyjnymi rozwiązaniami, takimi jak listy czy też reklamy w prasie lub telewizji. Z tego względu jest dostępny nie tylko dla największych graczy na rynku, ale z powodzeniem z tej metody mogą korzystać także znacznie mniejsze podmioty. Tym bardziej warto się VMS-em zainteresować.