Bezpłatne strefy zdrowia „Adamed dla Rodziny” pojawią się pod koniec sierpnia w Pabianicach, Kołobrzegu, a we wrześniu i październiku w Lesznie, Ełku oraz Nowym Sączu. Będzie tam można wykonać m.in. badania kardiologiczne, pulmonologiczne, okulistyczne, diabetologiczne, USG oraz skorzystać z porad urologicznych i warsztatów psychologicznych. Z okazji Dnia Serca kampania odwiedzi także Katowice. Na mapie nowego programu zainicjowanego przez Adamed Pharma znalazło się 5 miejscowości, w których dostęp do lekarza czy usług medycznych jest utrudniony ze względu na wydłużony czas oczekiwania na wizytę. Kampania jest odpowiedzią na oczekiwania społeczne oraz zobowiązaniem firmy do dalszego wspierania polskich pacjentów w trosce o zdrowie i życie.
W okresie wakacyjnym oraz jesienią kampania społeczna „Adamed dla Rodziny”, zainicjowana
i prowadzona przez Adamed Pharma – polską firmę farmaceutyczną, pojawi się w 5 miejscowościach, w których dostęp do lekarza jest utrudniony ze względu na dłuższy, niż w innych ośrodkach, czas oczekiwania na wizytę. Jako dodatkowe kryterium wyboru lokalizacji organizatorzy wzięli pod uwagę liczbę ludności, którą oszacowano na 50-100 tys. mieszkańców. W takich miejscach pojawia się problem ograniczonych możliwości korzystania ze specjalistycznych usług medycznych. Dlatego kampania w tym roku dotrze do Pabianic, Kołobrzegu, Leszna, Ełku i Nowego Sącza.
„Wciąż należy przypominać, jak ważna jest profilaktyka. Uświadamianie pacjentów co do skutków trybu życia, zaniedbań z okresu pandemii czy rozwoju choroby, ale przede wszystkim danie im szansy na przebadanie się i konsultację z lekarzem to dzisiaj klucz do sukcesu, żeby polepszyć zdrowie naszej populacji – zmniejszyć tzw. dług zdrowotny Polski. W Polsce wciąż są miejsca, gdzie na wizytę u kardiologa trzeba czekać kilkanaście miesięcy, a nawet dłużej. Podobnie sytuacja wygląda, jeśli chodzi o dostęp do innych specjalistów zajmującymi się chorobami cywilizacyjnymi np. pulmonologa czy okulisty. Dlatego każda inicjatywa mogąca wpłynąć na poprawę zdrowia polskiej populacji jest bardzo cenna i warto skorzystać z możliwości profesjonalnej opieki, jaką gwarantuje w miejscach, które na co dzień nie mają takiej możliwości” – mówi prof. dr hab. n. med. Filip Szymański, prezes towarzystwa Chorób Cywilizacyjnych, które objęło patronat merytoryczny nad kampanią „Adamed Dla Rodziny”.
W ramach kampanii powstaną bezpłatne strefy zdrowia, gdzie będzie można skorzystać ze specjalistycznych badań oraz konsultacji, takich jak:
- kardiologiczne (echo serca, lipidogram: poziom cholesterolu całkowitego, cholesterolu HDL, LDL, trójglicerydów; pomiar glukozy; pomiar ciśnienia tętniczego i tętna),
- pulmonologiczne (spirometria),
- okulistyczne (badanie dna oka wraz z konsultacją lekarską – ocena siatkówki, naczyń, tarczy nerwu wzrokowego i plamki żółtej oftalmoskopem oraz wziernikiem okulistycznym),
- diabetologiczne (badanie poziomu hemoglobiny glikowanej HbA1c – poziom glukozy w ostatnich 6. miesiącach),
- urologiczne,
- USG (jamy brzusznej oraz narządu gruczołu krokowego, piersi, tarczycy, jąder),
- warsztaty psychologiczne dla dzieci i młodzieży.
Wszystkie usługi diagnostyczne będą wykonywane pod profesjonalnym nadzorem specjalistów w danej dziedzinie: lekarzy lub zespołu pielęgniarskiego. Ponadto dla odwiedzających będą dostępne m.in.: strefa rehabilitacji oddechowej, kurs pierwszej pomocy, strefa atrakcji dla najmłodszych.
Dodatkową miejscowością na trasie kampanii „Adamed Dla Rodziny” będą 24 września Katowice, które w tym roku są stolicą obchodów Dnia Serca w Polsce.
„Adamed Pharma jako firma społecznie odpowiedzialna poprzez nową kampanię włącza się w działania mające na celu zwiększenie dostępności do usług medycznych, zarówno badań, jak i konsultacji w miejscach, gdzie jest to najbardziej potrzebne. Wierzymy, że dzięki naszej inicjatywie, przyczynimy się do zwiększenia świadomości zdrowotnej i polepszenia stanu zdrowia mieszkańców naszego kraju” – informuje Katarzyna Dubno, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Ekonomiki Zdrowia z Adamed Pharma S.A.
Kampania „Adamed Dla Rodziny” skierowana jest do całych rodzin, w tym także dzieci. Adamed Pharma od lat wspiera zdrowie całych pokoleń i szczególnie troszczy się o rodziny, realizując m.in. społeczne programy zdrowotne takie jak: „Głęboki Oddech”, „Odnaleźć Siebie”, „Serce na Nowo” czy „Adamed dla Seniora”.
Do udziału w programie zdrowotnym zaproszeni są wszyscy, przebywający w lub okolicach miejscowości, w których gości kampania. Planowe akcje będą odbywać się w niedziele w godz. 10-18, tak aby umożliwić dostęp do badań i porad jak największej grupie pacjentów i w ten sposób wpływać na zmniejszanie długu zdrowotnego. Usługi oferowane w ramach kampanii będą bezpłatne, ale obowiązywać będą limity. Organizatorzy zachęcają do wcześniejszej rejestracji na stronie www.AdamedDlaRodziny.com, która zagwarantuje skorzystanie z interesujących nas badań. Nie jest to jednak koniecznością, można odwiedzić strefy zdrowia w dniu akcji. Przypominają także
o wymogach dotyczących przygotowania na niektóre z badań oraz przestrzeganiu reżimu sanitarnego związanego z bezpieczeństwem COVID-19 w placówkach ochrony zdrowia.
Patronat merytoryczny nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Chorób Cywilizacyjnych, Polskie Towarzystwo Alergologiczne oraz Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej.
Kalendarz kampanii „Adamed Dla Rodziny” w 2022 roku:
21 sierpnia – Pabianice
28 sierpnia – Kołobrzeg
18 września – Leszno
24 września – Katowice (Dzień Serca)
2 października – Ełk
16 października – Nowy Sącz
O Adamed Pharma
Jesteśmy rodzinną firmą farmaceutyczno-biotechnologiczną ze 100-procentowym udziałem kapitału polskiego, która powstała na bazie polskiej myśli naukowej i własnych patentów. Firma została założona w 1986 roku. Dziś zatrudniamy ponad 2400 współpracowników, posiadamy 2 zakłady produkcyjne w Polsce i jeden w Wietnamie. Naszymi filarami rozwoju jest ekspansja zagraniczna, inwestycje w zwiększanie produkcji leków w Polsce oraz w innowacje. Adamed Pharma prowadzi prace nad własnymi lekami innowacyjnymi. Własność intelektualna firmy jest chroniona ponad 200 patentami w większości krajów na świecie, a w swoim portfolio mamy ponad 500 produktów. Każdego roku produkujemy 2,5 miliarda tabletek sprzedawanych na 78 rynkach na świecie. Zapewniamy bezpieczeństwo lekowe milionom pacjentów w Polsce i wielu innych krajach. Przyczyniamy się do rozwoju nie tylko krajowego rynku farmaceutycznego, ale również – ze względu na skalę przedsiębiorstwa – całej polskiej gospodarki.
KONTAKT:
Agnieszka Rejer-Mellin
Starsza Specjalistka ds. Komunikacji Zewnętrznej