Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Chmielowiec, wyszedł z propozycją wznowienia wspólnych dyżurów telefonicznych w ramach projektu „Łączy nas pacjent”. Do tej pory kluczowym celem inicjatywy było wsparcie pacjentów w walce z ich problemami zdrowotnymi.
„Łączy nas pacjent” to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz fundacji i stowarzyszeń działających na rzecz pacjentów. Pierwsza „edycja” projektu odbyła się w latach 2018–2020.
W ramach bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta specjaliści z poszczególnych organizacji udzielali porad, informacji oraz wsparcia w zakresie określonych chorób. Dyżury odbywały się cyklicznie, według ustalonego wcześniej harmonogramu. Informacje dotyczące tematyki oraz grafik z dyżurami poszczególnych ekspertów ukazywały się regularnie na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta oraz w mediach społecznościowych. Jak mówił Bartłomiej Chmielowiec, przedstawiciele organizacji pacjentów wspólnie z pracownikami Biura przekazują informacje zarówno od strony praktycznej, jak i właściwej realizacji praw pacjenta.