Open Eyes Economy Summit (OEES) wraz z agencją technologiczną Strix opublikowały raport na temat kondycji polskiego sektora B2B w kontekście sprzedaży cross-border. Wyniki badania pokazują, że coraz więcej polskich firm dostrzega potencjał sprzedaży międzynarodowej, jednocześnie mierząc się z wyzwaniami, które mogą decydować o ich globalnym sukcesie. Raport został skomentowany przez czołowych ekspertów z branży, w tym m.in. Rafała Brzoskę, prezesa InPost, Patrycję Sass-Staniszewską, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, czy Marcina Gajdzińskiego, Dyrektora Generalnego IBM w Polsce. Raport został opublikowany podczas IX Międzynarodowego Kongresu Ekonomii Wartości, który odbywa się w Krakowie, a jednym z patronów medialnych Kongresu jest Głos Seniora.
Ekspansja międzynarodowa zyskuje na znaczeniu
Z raportu wynika, że 58,7% polskich firm B2B już aktywnie prowadzi sprzedaż zagraniczną, wskazując na globalny zasięg i rosnące możliwości ekspansji. Kluczowe cele strategiczne to zwiększenie udziału w rynkach zagranicznych (67,6%) oraz dywersyfikacja źródeł przychodów (40,5%). Eksperci podkreślają, jak ważna jest cyfryzacja i zaawansowane technologie, które umożliwiają lepsze zarządzanie sprzedażą i skuteczniejsze dotarcie do klientów na całym świecie.