Co to jest drążek kierowniczy?
Zębatka i zębnik, czyli drążek kierowniczy, to zespół w pojeździe, który umożliwia skręcanie kół z jednej strony na drugą podczas obracania kierownicą. Nazwa przekładni zębatej wywodzą się z pewnego rodzaju kół zębatych zastosowanych w zespole, stanowiących część zębatkowego zespołu kierowniczego: zębatka to drążek ustawiony w jednej linii z przednią piastą, który porusza się w lewo lub w prawo, gdy kierownica jest obrócona , nie zatrzymując niczego na właściwym kursie. Koło zębate to mały element umieszczony w kierunku końca sekcji kierowniczej pojazdu, który wciąga zębatkę. Nawet najlepsze drążki kierownicze, tu i ówdzie wymagają wymiany. Oznaki słabej zębatki to między innymi problemy z obracaniem kierownicy w jednym kierunku, a nie w drugim, szarpanie lub zamieszanie.
Zdjęcie drążka kierowniczego samochodu ze strony internetowej autoczescionline24.pl
Instrukcje krok po kroku, jak rozpoznać wadliwy drążek kierowniczy
Na czym skupić się podczas sprawdzania sprawdzania drążka kierowniczego. Po przeciwnej stronie pojazdu znajdują się dodatkowo obrotowe koniunkcje i mieszki. Część kontroli przekładni kierowniczej obejmuje podniesienie przodu pojazdu przy jednoczesnym utrzymaniu ciężaru na kołach. Powinno się także pod pojazd, podczas gdy druga osoba kręci kołami tam i z powrotem. Układ kierowniczy stosowany w wielu nowoczesnych pojazdach to układ kierowniczy z zębatką. Zębatka składa się z wielu części, w tym przegubów głównych, wałów podstawowych i środkowych, a pośrodku znajduje się zębatka kierownicy lub skrzynia biegów. Ta centralna jednostka otrzymuje dane wejściowe od kierowcy za pośrednictwem kierownicy,
Znaki, których należy wypatrywać:
⦁ Pojazd meandruje na boki. Niezależnie od tego, czy jedziesz spokojnie czy dajesz gaz do dechy, jeśli zauważysz, że twój pojazd nieco skręca, może to być efekt uboczny wadliwej przekładni kierowniczej. …
⦁ Podczas Skręcania Występują Wstrząsy i odgłosy miażdżenia. …
⦁ Zapach Zużytego Oleju. …
⦁ Wyciek płynu wspomagania układu kierowniczego.
Przyczyna awarii drążka kierowniczego
Dwie przyczyny awarii drążków kierowniczych to zanieczyszczenie płynem i zużycie syfonu układu kierowniczego. Przekładnia kierownicza pełni istotną rolę w pojeździe i jest podstawowym elementem umożliwiającym bezpieczne sterowanie. Wyciek płynu wspomagania układu kierowniczego. Zaparkowanie pojazdu bez uruchamiania go przez naprawdę długi czas może spowodować, że przekładnia kierownicza zacznie powodować ciepło tarcia, które może w ten sposób wytwarzać odgłosy miażdżenia, gdy metal będzie stykał się z metalem.
Nadsterowność / Luzy
W przypadku, gdy przekładnia układu kierowniczego się zepsuje, układ kierowniczy będzie działał luźno. Zobaczysz również, że pojazd zacznie zbaczać z dużą prędkością, a utrzymanie go na prostej drodze będzie utrudnione. Każda nierówność nawierzchni sprawi, że twój pojazd zacznie poruszać się od lewej do prawej, zamiast jechać w prostej linii.